Reiz rakstījis lūgumus pieņemt darbā Rīgas cirka un
zooloģiskā dārza direktoriem, bet ticis ignorēts,
Vecais Kollijs
Latvijā noteikti ir tas cilvēks (viņš gan pats saka, ka esot
sunīts!), kurš visvairāk zina par dzīvnieku
filmēšanu.
Tā ir plaši aprakstīta
Kolliju portālā, viņš daudz
filmē
pats un caur videokameras aci uz dzīvniekiem raugās jau trīs
gadu desmitus. Pateicoties viņam, tagad arī Holivudā zina,
kur atrodas Varieba. Draudzējas ar
Lesijas treneriem un pats
uzņem interneta seriālu "Fermas
kolliju piedzīvojumi", izveidojis pasaulē lielāko
suņu filmu kolekciju un tad to iznīcinājis. Pabeidzis
Lesijas
akadēmiju, bet visvairāk zināšanu ieguvis tieši siena šķūnī,
kurā izveidojis savu
fermas kino studiju. Arī
mūsu saruna būs par kino.
.
Sākšu ar jautājumu, kuru nebiju domājis uzdot kā pirmo,
taču ziņkāre neliek mierā. Kāpēc tu izdzēsi savu filmu
kolekciju, kuru veidoji divdesmit gadus?
Lai gan man bija izdevies izveidot pasaulē vislielāko suņu
mākslas un dokumentālo filmu, TV raidījumu un šovu kolekciju
no visas pasaules, pēc ilggadējas vākšanas sapratu, ka man
vairs pārāk nepatīk skatīties tā dēvētās "suņu filmas".
Tādēļ brīdī, kad sāka pietrūkt vieta ārējos cietajos diskos,
kuros glabāju paša
nofilmēto un nofotografēto, sāka trūkt
vietas, bez nožēlas visu filmu kolekciju izdzēsu, iegūstot
padsmit diskus daudzu terabaitu apjomā.
Interesants šķita tavs filmu vērtējums, tu tās iedalīji
trijās kategorijās.
Pirmajā grupā tika ierindots pilnīgi neskatāms "sviests",
kas turklāt pieblīvēts ar datoranimāciju un animatroniku.
Otrajā grupā bija tās filmas, kas atstāj dziļu iespaidu uz
skatītāju un
izraisa līdzpārdzīvojumus, bet trešajā - tipiski
raudāmgabali. Skatoties pirmās grupas filmas, vienkārši tiek
iztērēts laiks un prātā atkal iešaujas doma, ka
Holivuda
"sen ir pagalam", bet trešās grupas filmas sentimentāliem un
pārlieku jutīgiem cilvēkiem nav ieteicams skatīties vispār,
jo šie darbi var radīt paliekošas psiholoģiskas traumas uz
visu mūžu. Tāpat, kā padomju filmas par suņiem. Piemēram,
bērnībā pēc noskatītās filmas "Baltais Bims, melnā auss" es
ieslēdzos vannasistabā un ilgi raudāju. Vēl tagad man ir
skaidrs, ka otrreiz es vairs to noskatīties nespētu.
Līdzpārdzīvojumu jeb otrās grupas filmām jābūt ar laimīgām
beigām. Tas visbiežāk ir par atgriešanos mājās pēc ilgas
prombūtnes, milzīga uzticība un mērķtiecības rīcība, pēc
kuras seko atkaltikšanās. Es gan pats nekad negribētu
piedzīvot situāciju, kad kāds no maniem suņiem pazūd, meklē
un nevar atrast mājas, nokļūst patversmēs vai tiek nozagts.
Šajās filmās dzīvnieki pārnāk mājās, kurās viņus ļoti gaida!
Protams, reizēm tiek parādīta arī cilvēku sliktā attieksme
pret saviem suņiem - tie mēdz būt "aizmirsti", izmesti,
nodoti, bet tik un tā šie suņi tiecas atpakaļ pie saviem
cilvēkiem, uz savām mājām.
.

.
Lesija arī nācā mājās.
Jā, filmā un
seriālā pat vairākkārt gadījās šādas
situācijas, bet bez
Lesijas gribu pieminēt tādas filmas kā
"Neparastais ceļojums", šīs filmas rīmeiks "Mājupceļš:
Neparastais ceļojums" un tā turpinājums "Mājupceļš 2:
Pazuduši Sanfrancisko", "Greifrijāras Bobijs" Tāpat jāredz "Tālu prom no mājām jeb
Dzeltenā suņa piedzīvojumi", "Fļuks". Arī padomju laikā bija
četrsēriju filma "Četru draugu dzīve un piedzīvojumi", taču
šis filmas veidotājiem neizdevās radīt tādus pārdzīvojumus,
kā amerikāņu versijās. Vismaz man nē.
Kādēļ, tavuprāt, filmās ir jārāda ļaundari?
Uz ekrāna visai bieži suņi sastop ļaundarus, sākot ar
suņķērājiem un beidzot ar suņu nīdējiem no visdažādākajiem
sabiedrības slāņiem. Reiz, kad rakstīju par kino
stereotipiem, pieminēju "obligātos" ļaunos suņķērājus, taču
tas viss ir radies no dzīves. Kino veidotāju vēlme gandrīz
katrā filmā ievietot kādu ļaundari un likt galvenajam
varonim - sunim - mazākā vai lielākā mērā ciest vai
pārdzīvot, ir saprotama - ir jāpanāk skatītāju
līdzpārdzīvojums, bet man šis paņēmiens ļoti nepatīk.
Tātad, ļaunie varoņi filmās ir neizbēgami?
Pat Holivudas suņu filmu klasika ir visai skarba un
nežēlīga. Piemēram, tādās filmās kā "Vecais burkšķis" vai
"Kur sarkanās papardes aug" suņi beigās iet bojā, lai kā
skatītājiem to negribētos. Lai arī aizstāvot savus
saimniekus, taču beigas ir vienas - kaps vai akmeņu krāvums.
Starp citu, Spaiku no "Vecā Burkšķa" un "Flandrijas suņa"
trenēja Lesijas treneris Ruds Vēdervokss. "Flandrijas suns"
sākas ar alkoholiķa cietsirdīgu izturēšanos pret savu suni,
kuru sit un liek tam vilkt smagu vezumu. Kad suns to vairs
nespēj, nežēlīgais saimnieks to pamet nomirt uz ceļa.
Atšķirībā no grāmatas, filmas beigas gan ir laimīgas. Vēl
jāpiebilst, ka zēna vectēva lomā te iejuties Donalds
Krisps, kurš savulaik bija kopā ar
Lesiju divās pirmajās
filmās.
.

.
Pasaulē neliešu netrūkst...
Netrūkst ne dzīvē, ne kino. Piemēru ir daudz. Te var
pieminēt arī "Vecā Drama lietu", kura uzņemta pēc patiesiem
notikumiem. Zeltainais retrīvers Drams ir vienīgais suns ASV
vēsturē, kurš patiešām stājās tiesas priekšā, jo tika
nepatiesi vainots kaimiņa
aitas nogalināšanā. Nelietis tiesā
pieprasīja suni atzīt par vainīgu un nogalināt. Tikai
advokāta spožā runa paglāba Dramu no nāves.
Kino vispār ir izplatīts stereotips par vīriešu sliktajām
attiecībām ar suņiem, nepatiku pret tiem un nevēlēšanos, lai
ģimenē ienāktu suns.
Arī mans tēvs bērnībā kategoriski iebilda pret manu vēlmi
par suni. Es sapņoju par
Lesiju. Bet filmās tas ir apspēlēts
daudzkārt, varu minēt kaut vai tikai vispopulārākos
"gabalus" - "Bēthovens" ar Čārlzu Grodinu, "K-9" ar Džeimsu
Beluši, "Supersuns" ar Čaku Norisu, "Tērners un Hučs" ar
Tomu Henku, arī "Bendžiju" Pīters Breks nevēlējās redzēt
mājās kopā ar bērniem. Vīriešiem filmās svarīgs ir tikai
bizness, karjera un dārgs auto, kādi tur vēl suņi! Turklāt
viņi visi kā viens uzskata, ka suņi ir netīri un pārnēsā
slimības, tādēļ ir drauds omulīgajai un sterilajai ģimenes
dzīvei.
.

.
"Bēthovens" jau patika daudziem...
"Bēthovena" pirmās divas daļas ir ļoti labas, lieliska
aktieru atlase un man pat šķiet, ka šī ir viena no
visspilgtākajām Čārlza Grodina kino lomām. "Bēthovens", starp
citu, bija pirmā suņu filma, kuru demonstrēja Latvijā,
kinoteātrī "Daile".
Vēlāk sekoja vēl četras filmas par Bēthovenu, bet jau ar
citiem aktieriem, truliem jokiem, līdz šī franšīze
piedzīvoja galu līdzīgi, kā Ziemassvētku kulta filma "Viens
mājās" ar Kevinu. Sākot no trešās daļas, "Bēthovens" nebija skatāms,
bet, kas attiecas uz "Bēthovena" pirmo daļu, tad lieliskāk
notēlot ģimenes galvu, kam riebjas suņi, bet bērnu dēļ
spiests piekāpties un pieklīdušo kucēnu paturēt, nemaz nav
iespējams. Ir daudz veču filmās, kuriem nepatīk suņi, taču
Čārlzs Grodins, manuprāt, ir lieliskākais no visiem.
"Bēthovenu" noteikti gribu ierindot labāko suņu filmu
sarakstā. Filma ir būvēta diezgan klišejiski, bet šoreiz
veiksmīgi. Ir gan labsirdīgs suns, kas izglābj meitenīti,
gan ļoti veiksmīgas komiskas ainas, gan ļaunais
veterinārārsts, gan patiesi bērnu pārdzīvojumi, gan ģimenes
galvas nožēla, turklāt beigas ir labas un visi ir laimīgi.
Bēthovena lomas atveidotāja Krisa īpašnieks un treneris bija
Karls Lūiss Millers - viens no trijiem visu laiku
izcilākajiem Holivudas dzīvnieku treneriem. Pateicoties
viņam, tika radīta arī filma "Mazulis" par sivēntiņu, kas
ganīja aitas.
Atceros zeltaino retrīveru sāgu par suni, kas spēlē
basketbolu un beisbolu...
Retrīvera Badija franšīzi vērtēju kā visapnicīgāko. Ar
visiem sīkveliem jeb turpinājumiem un kucēnu bara sēriju
atvasinājumiem saskaitīju vismaz trīspadsmit filmas. Ja
pirmo filmu vēl varēja noskatīties, tad nākamās daļas
veidojot, scenāristi sacentās un pārcentās, mēģinot no
sporta šos suņus iebāzt pat kosmosā un pie Santa Klausa. Vēl
pietrūka zemūdens sēriju.
.

.
Vai tu "Komisāru Reksi" skatījies?
Protams! Kad Reksis darbojās ar pirmo ekrāna saimnieku
Tobiasu Moreti, seriāls bija skatāms. Kad aktieris
nomainījās, viss it kā pamira un seriāla reitingi, domāju,
tāpat gāja uz leju, kā tad, kad
Lesijas seriālu pameta Džons
Provosts jeb mazais Timmijs, kuram apnika būt
Lesijas zēnam,
bet sagribējās kļūt par pusaudžu filmu zvaigzni un meiteņu
dievinātu elku. Arī Tobiasam esot apnikusi loma seriālā par
Reksi, gribējies kaut ko citu, taču tās abiem aktieriem tā
arī palika visspilgtākās lomas.
Lesijas Džons Provosts vēl
nospēlēja dažas otršķirīgas lomiņas ar divu īsu teikumu garu
tekstu un pēc tam sapratis, ka ar kino slavens nekļūs un
bagāts ne tik, pievērsās nekustamo īpašu tirdzniecībai. Par
Tobiasu Moreti pēc "Komisāra Rekša" arī nekas īpašs nav
dzirdēts. Abu gadījumā tas ir stāsts par to, kā muļķīgi
pazaudēt visu, kas tev bijis, un neiegūt nekā.
Latviešiem taču arī bija centieni uzņemt savu "Komisāru
Reksi"...
Mūsu pakaļdarinājums - "Inspektors Grauds" ar Andri Keišu
galvenajā lomā bija nožēlojams it visā, latviešu "Komisārs
Reksis" neizdevās. Arī Keiša attiecības ar suni neizskatījās
ticamas.
Krievi tāpat taisīja dažādus Rekša pakaļdarinājumus -
visādus Muhtaru seriālus un līdzīgus, mēģinot "izbraukt" uz
kādreizējās skarbās padomju mākslas filmas "Pie manis,
Muhtar!" slavenā suņa vārda. Toreiz ar Muhtaru kadrā
darbojās krievu komiķis Jurijs Ņikuļins, bet darīja to tik
ticami, cik vien tas var dzīvē būt - tāda ir atšķirība!
Komisko lomu Ņikuļins ir spēlējis īsfilmā "Suns Barboss un
neparastais kross". Tieši šis darbs un "Kandžas tecinātāji"
bija pats sākums leģendārajam padomju komiķu trio - Ņikuļins,
Vicins, Morgunovs -, un nevis kaut kāda "Kaukāza gūstekne".
Filmējot Barbosu, filmas veidotāji saskārās ir ļoti
nopietnām problēmām uzņemšanas laukumā - suns un Morgunovs
tik ļoti nevarēja ciest viens otru, ka abi tika
filmēti
atsevišķi.
Pie mums gandrīz neviens nezina par citu vācu aitu suni -
Rin-Tin-Tinu. Tā bija ASV kinoteātros demonstrēta filmu
sērija pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Trīsdesmitajos
un četrdesmitajos uzradās pēcteči, bet 1954. gadā ASV
televīzijā notika piecu sezonu seriāla pirmizrāde.
Rin-Tin-Tins noteikti bija populārāks par "Komisāru Reksi",
taču nespēja pārsniegt
"Lesijas" seriāla popularitāti. Ne
Latvijā tolaik, ne vēlāk Padomju Savienībā, atšķirībā no
Lesijas, par Rin-Tin-Tinu nekas nebija zināms. Vēl jāpiemin
cits vācu aitu suns - Stronghārts, par kuru Austrumeiropā
tāpat nekas nebija dzirdēts.
Tad vēl kino nebija sabeigts ar mākslīgām lietām, bet bija
īsts. Un kur nu vēl Rastijs!
.

.
Padomju Savienībā bija savas filmas par suņiem...
Padomju filmas par suņiem vispār ir ļoti skarbas un pat
nežēlīgas. "Baltais Bims, melnā auss", "Sāļais", "Pie manis,
Muhtar!", "Robežsardzes suns Sārtais", "Dod ķepu, draugs!",
"Mēs ar Vulkānu"... Man nav vēlēšanās nevienu no tām
skatīties vēlreiz. Izņēmums ir tikai "Suns Barboss un
neparastais kross".
Vai padomju laikā arī bija kāds kino suņu treneris vai
katrs darbojās ar savu suni pats?
Padomju kino suņu leģenda tolaik skaitījās DOSAAF
meistardresētāja Lidija Ostrecova. Viņa piedalījās tādu
filmu uzņemšanā kā "Sāļais", "Dod ķepu, draugs!", "Barboss
ciemos pie Bobika" u.c. 1977. gadā "Ļennaučfiļm" par viņu
pašu uzņēma filmu "Labi, suns!"
Par pārējiem treneriem ir maz kas zināms, padomju
kinostudijās nebija tādas profesijas, tāpat kā kaskadieru.
Pēc papīriem bīstamo triku meistari skaitījās kinostudijas
palīgstrādnieki ar niecīgu algu.
Skatoties vecās padomju filmas par suņiem, redzu, ka gandrīz
visur triku pamatā tiek izmantoti vecās DOSAAF dienesta suņu
dresūras elementi. Šīs smalkās, no ārzemju filmām atšķirīgās
nianses gan pamanīs tikai zinātāji.
.

.
Vai, skatoties dzīvnieku tēlojumu filmās, tu analizē viņu
izpildītos trikus, to sarežģītību, un zini, kā tie apgūti un
uzņemti kino?
Jā, protams! Es pat "redzu" trenerus vai viņu asistentus
aizkadrā un varu iztēloties, ko tieši šajā brīdī viņi dara.
Ne vienmēr tas izdodas, bet bieži vien "neredzamos cilvēkus"
aizkadrā nodod suņu ķermeņa valoda, acis un it sevišķi aste,
ja tā, protams, ir klāt.
Kuri no suņiem, tavuprāt, ir izpildījuši vissarežģītākos
trikus?
Lesija,
protams! It sevišķi pirmie
Lesijas lomu atveidotāji -
Pals, Mazulis, Hei-hei... Nekad neesmu nevienā no filmām
redzējis suņus izpildām tādus sarežģītus trikus, kādus veica
Lesija.
Par Lesijas
trikiem esmu iecerējis samontēt nelielu dokumentālo filmu,
lai citi tos varētu redzēt.
.

.
Kā tu domā - kādēļ tikai
Lesija to varēja?
Lesijas
treneris un īpašnieks Ruds Vēdervokss ir un paliek Holivudas
suņu ģeniālākais un nepārspētais treneris, kurš pat
izstrādāja savu apmācību metodi. Arī Stīvens Spīlbergs
apbrīnoja Rudu un nosauca par ģēniju.
Patlaban sarežģīti triki nav pieprasīti, jo lētāk un
vienkāršāk ir visu aizstāt ar datoranimāciju un
animatroniku. Arī
Lesijas otrajā un trešajā seriālā
neko īpašu no trikiem neredzēju, var sacīt, ka
Lesija
tur vienkārši bija, lai gan viņas treneris bija Ruda dēls un
asistents Bobs Vēdervokss.
Kuru no suņu trikiem tu pats uzskati par vissarežģītāko?
No Lesijas
trikiem gribu pieminēt peldēšanu pāri upei, turot zobos
dzīvu kaķēnu, to nesavainojot un nenoslīcinot. Vai satvert
uz dēļa peldošu trusēnu zobos no tiltiņa pāri strautam un
nocelt no dēļa.
Šādus trikus es neņemos iemācīt saviem suņiem un man nav
skaidrs, kā Ruds to visu panāca. Lai
Lesijas lomas atveidotāji
iemācītos sadzīvot un sadarboties ar citiem dzīvniekiem,
Ruds Vēdervokss Kalifornijā bija iegādājies un iekārtojis
speciālu "Lesijas
rančo", kollijiem bija savas
aitas,
zirgi
un citi dzīvnieki.
.

.
Nu, gluži, kā "Laimīgo
kolliju zemē"!
Jā, jo arī "Laimīgo
kolliju zeme", daudziem par izbrīnu un
neticēšanu, tika iegādāta, lai mēs ar
saviem
kollijiem varētu dzīvot tā, kā to darīja
Lesija
pirmajā seriālā.
Labi, bet kā ar daudz senāko mēmo kino? Tu esot tā
fans...
Jā, arī mēmajās filmās bieži vien piedalās dažādi suņi,
tostarp kolliji, par kuriem esmu stāstījis savā
dokumentālajā seriālā "Kolliji uz ekrāniem". Starp citu,
vieni no pašiem pirmajiem kino suņiem pasaulē bija tieši
kolliji
Blērs, Šeps un Džīna.
Viņiem esmu veltījis atsevišķu
rakstu ar tādu pašu nosaukumu.
Man arvien ļoti patīk mēmās kinofilmas. Ir interesanti vērot
tos vienkāršos paņēmienus, ar kādiem tolaik filmas tika
radītas. Protams, skaņa lieliski papildina kustīgās bildes,
taču līdz ar skaņas ienākšanu kino filmas tika pieblīvētas
ar daudziem gariem un garlaicīgiem tekstiem, tās sāka zaudēt
dinamismu - darbība it kā tika novirzīta otrā plānā. Ir
nācies noskatīties pat tik garlaicīgus "gabalus", kuros
personāži tikai sarunājas. Visu filmu! Pusotru stundu! Kas
to var izturēt?
Suņu dialogi ar saviem sugasbrāļiem vai citiem dzīvniekiem
filmās visbiežāk ir ļoti stulbi un "primitīvi cilvēcīgi",
liekot skatītājiem kļūdaini domāt, ka dzīvnieki domā un runā
tāpat, kā cilvēki, turklāt visai bieži lieto žargonu. Muļķīgi
uzrakstīti un pārāk "cilvēcīgi" dialogi sabojā visu filmas
ideju. Man nepatīk pārspīlēta dzīvmnieku antromorfizācija
jeb "cilvēciskošana". Jā, arī "Fermas kolliju piedzīvojumos"
reizēm dzīvnieki lieto dažādus darbarīkus un izgudro, mazgā
drēbes un brauc traktoros, taču mani dzīvnieki nekad
neģērbjas drēbēs, nestaigā uz divām kājām un nesarunājas
savā starpā cilvēku valodā. Reizēm vēl vairāk visu sabojā
tulkojums un dzīvnieku balsu ierunātāji. Suņu balsis,
pārveidotas kā multenēs, padara visu vēl stulbāku.
Par laimi Lesija seriālos un
filmās nav antromorfizēta.
Šajos kino darbos ir parādītas patiešām lieliskas un
neparastas dažādu dzīvnieku attiecības, sadarbība un pat
palīdzības sniegšana nelaimēs. Ja
Lesija sāktu "runāt", tās
būtu viņas beigas. Nu, nevajag uzbāzties dzīvniekiem ar savu
valodu! Viņiem ir sava! To vajadzētu mācīties.
Gan Čārlijs Čaplins, gan Basters Kītons, kurš man patīk
daudz labāk par pirmo, savās filmās ir darbojušies ar
suņiem. Čaplins ir filmējies ar kolliju īsfilmās "Meiblas
neparasti grūtais stāvoklis", "Nakts ārpus mājām", "Čārlija
iejaukšanās" un pat slavenajā filmā "Pilsētas ugunis".
.

.
Man patīk vesterni. Vai vesternos arī ir piedalījušies
kolliji?
Jā, tādas filmas ir vairākas, piemēram, "Hondo", "Lielais
Džeiks" ar Džonu Veinu galvenajās lomās un Ruda Vēdervoksa
trenētiem kollijiem, tad vēl "Kaislība" ar Kornelu Vaildu.
Atgriezīsiemies uz mirkli pie latviešu mēģinājumiem
filmēt suņus. Vai filma "Suņuvīrs un Tille" tev patīk?
Nē, nepatīk gan. Ne Mārtiņš Vilsons, ne Andris Keišs no
"Inspektora Grauda" nav tie vīri, kurus redzu kopā ar
dzīvniekiem. Neviens kino nav atcēlis tādu lietu kā tipāži.
Pieminētie aktieri, manuprāt, neizraisa ticamību attiecībās
ar suņiem. Vismaz ekrānā nē. Iespējams, viņiem nav tuvu
attiecību ar suņiem arī dzīvē. Staņislavskis, redzot abus
latviešu darbus par suņiem, sacītu: "Neticu!" "Tillē" visu
laiku griežas ausīs suņu smilkstēšana, esot kopā vienā telpā
ar Vilsonu vai sēžot ar viņu Daugavas krastā. Suņiem bija
grūti atrasties uzņemšanas laukumā, viņiem ātrāk gribējās
prom pie saviem saimniekiem. Bez tam viens no suņiem -
bobteils - filmas beigās tiek nošauts no aprobežota Latvijas
policista rokas. Pats fakts gan ir ticams - es reiz pats
publiski vērsos pret kādu Jelgavas policijas priekšnieku -
"mentu" -, kas nošāva suni vienkārši tāpat, nebija pie
saites. Vēl tagad tādu cilvēku varu nosaukt par mēslu.
Kāpēc tagad vairs nav tādu labu ģimenes filmu par suņiem
kā, piemēram, tas pats "Bēthovens"?
Holivuda ir mainījusies, es pat gribērtu sacīt - mirusi.
Kopš vairs nav tādu filmu veidotāju kā Braiens Levants,
Džons Hjūzs un Aivors Reitmens, labās ģimenes filmas, kādas
tās bija pagājušā gadsimta astoņdesmitajos un
deviņdesmitajos, ir beigušās. Tāpat, kā vairs nav un nekad
nebūs tādu parodijfilmu kā Deivida un Džerija Cukeru, un
Džima Abrahama laikos. Sabiedrība ir mainījusies, cilvēku
attiecības ir savādākas, kur nu vēl nejēdzīgais
politkorektums! Šobrīd, pasarg dies', nedrīkst jokot ne par
nēģeriem, ne ebrejiem, ne tukliem cilvēkiem un invalīdiem,
ne homoseksuālistiem, bet tieši uz jokiem par šiem
personāžiem agrāk balstījās vairums parodijkomēdiju. Runā,
ka arī slaveno "Policijas akadēmiju" aizliegšot vai
pārmontēšot, jo tur ir gan joki par gejiem un nēģeriem, gan
tukli un neveikli policisti, gan daudz kas cits, kas var
"aizskart".
.

.
Jā, tu jau parodēji
Holivudas galu - tava kaza
Doro
ar to tika galā viens un divi.
Jā,
kaza no Variebas piebeidza Holivudu!
Šo sēriju publiskoju dienā, kad iznāca jaunā
Vācijas
filma par Lesiju. Tas bija mans signāls, ka ar
Holivudu viss ir galīgi bēdīgi,
pat Lesija
to kopš 1994. gada ir pametusi, 2005. gadā pārcēlusies uz
britu ekrāniem, bet no 2020. gada jau rej vāciski. Kopš
Stīvens Spīlbergs ir nopircis
Lesijas preču zīmi - šogad
aprit tieši divdesmit gadi - nekas nav noticis. Mēs,
Lesijas
fani, bijām šokā par
Lesijas preču zīmes
pārdošanu, taču gaidījām no "Dreamwork" jaunu
Lesijas
grāvēju, taču tā arī nesagaidījām.
Tu esi
Lesijas fans, kurš ir noskatījies visu iespējamo,
kur ir filmējusies
Lesija. Sacīji, ka regulāti
skatoties pa vairākām sērijām dienā, tas aizņēmis veselu
gadu...
Jā, ja saskaita kopā visas
Lesijas filmas un
seriālu
sērijas, kopā sanāk gandrīz 800 video, bet gadā
ir tikai 365 dienas...
Lesijas pirmajam seriālam,
kuru sāka uzņemt 1954. gadā, šogad ir 70 gadu jubileja.
Šis ir tas
seriāls, kas ir ietekmējis visu manu dzīvi.
Jubilejas gadā esmu sācis to skatīties atkārtoti, pa divām
sērijām dienā.
Bet bija taču vēl ķengurs, delfīns, mērkaķis...
Bija un bērnībā skatījos seriālus arī par šiem dzīvniekiem,
taču Lesija
man šķita pārāka. Nesalīdzināmi pārāka. Kādu laiku atpakaļ,
nostaļģijas vadīts, sameklēju un noskatījos abus seriālus
par ķenguru Skipiju, "nomocīju" dažas "Daktari" sērijas par
mērkaķi, bet "Fliperu" skatīties nemaz negribējās. Tagad šie
seriāli šķita ārkārtīgi naivi un bērnišķīgi, bet secinājums
palicis tāds pats -
Lesija ir daudz pārāka.
.

.
Tu esi izveidojis interesantu dokumentālo seriālu "Kolliji
uz ekrāniem" Vai bez
Lesijas filmu par kollijiem
ir daudz?
Nē, režisori jau arī baidās, ka nespēs tikt vaļā no
Lesijas
"zīmoga". Viņa ir kino suns numur viens un tas ir oficiāli
atzīts dažādos pētījumos, topos, reitingos utt.
Tādas īstas filmas, kur kolliji ir galvenajās lomās, varu
nosaukt tikai trīs - "Driftvuda", "Suns vārdā Puika" un
"Spasa un Neles piedzīvojumi". Mēmā kino laikmetā kollijiem
bija vairākas svarīgas lomas dažās filmās. Te var minēt
populārākās - "Rovera izglābtie", "Suns apmuļķo bērnu
nolaupītāju", "Suņa mīlestība", "Šepa skriešanās ar nāvi",
"Savedēja Džīna", "Foto romance" un citas.
Patlaban gatavojos montēt seriāla "Kolliji
uz ekrāniem" astoto daļu.
Vai "Rīgas kinostudijas" filmās arī ir
filmējušies
kolliji?
Tikai epizodiski. Visvairāk kollijs ir redzams filmā "Tāpēc,
ka es esmu Aivars Līdaks", bet pavisam īsi mirkļi kollijiem
veltīti filmās "Pēdējā indulgence", "Ābols upē" un "Robina
Huda bultas". Pēdējā filmā kollijs gan ir anahronisms, jo
13. vai 14. gadsimtā Anglijā tādu kolliju vēl nebija. Šķirne
izveidojās 19. gadsimtā Skotijā.
Vai kādā no filmām ir redzams arī retais baltais kollijs
kā tava Dana?
Ir viena - 2007. gada Taizemes filma "Lielceļa banda "4
ķepas"", turklāt baltais kollijs šajā filmā ir padarīts par
negatīvo tēlu.
.

.
Labi, tagad es no tevis gribu dzirdēt, kas, tavuprāt, ir
visu laiku vislabākā suņu filma?
Lesiju, protams, noliksim
malā - ārpus konkurences...
"Tālu prom no mājām jeb Dzeltenā suņa piedzīvojumi"! Tā ir
piedzīvojumu filma ar katastrofu filmu elementiem. Tajā viss
izskatās tik īsts un neuzspēlēts, ka rada pat klātbūtnes
efektu. Ir pārdzīvojumi, sevišķi filmas beigu daļā, taču šis
stāsts beidzas laimīgi. Dzeltenais suns patiešām ir tāds,
par kuru varētu sapņot katrs. Šī filma nenoliedzami ir
pelnījuši "suņu Oskaru".
Bet 1943. gada filma "Lesija
atgriežas mājās" ir un paliek visaizkustinošākais
stāsts par suni un viņa uzticību.
Vai suņiem ir savs "Oskars"?
Nē, nopietnu balvu nav, ir visāda pakaļķēmošanās, kas ik pa
laikam parādās un tāpat pazūd.
Kas tev vēl nepatīk suņu filmās bez muļķīgiem dialogiem
un suņu cilvēciskošanas?
Cilvēku nodevīga, aizvedot savus suņus iemidzināt, izmetot
no mašīnas, nododot patversmēs - atsakoties no sava uzticamā
ģimenes locekļa.
Lesijas puisēna Timmija
lomas atveidotājs Džons Provosts nesen sacīja: "Nav zemiskāka un nežēlīgāka cilvēka
par to, kas savu veco sunīti pamet nomiršanai."
Ļaundari, kuri ienīst suņus un ar viltu cenšas uzvelt kāda
nodarījuma vainu uz suni, suņu tiesāšana tiesas zālēs un
cenšanās panākt, lai tam tiktu piespriesta nāve. Muļķīga
rīcība, kad suns tiek zaudēts derībās. Kad redzu to visu,
apzinos, ka reālajā dzīvē tā notiek bieži, un mani pārņem
dusmas uz cilvēkiem. Nekas pasaulē nav vērtīgāks par suņa
draudzību! Tikai ir skaidrs, ka ne visi cilvēki to ir
pelnījuši.
.

.
Un tagad, lūdzu, nosauc sliktāko filmu!
Pēdējos pāris gados filmu veidotāji ir uzsākuši tādu kā
neformālu sacensību par sliktāko suņu filmu. Jo modernākas
un viedākas tehnoloģijas, jo stulbākas filmas!
Nekad neesmu skatījies jēlāku un pretīgāku suņu filmu par
2023. gada "Klaidoņiem". Scenāriju un varoņu dialogus ir
rakstījis slims cilvēks. Pārsvarā visas suņu sarunas ir par
ģenitālijām, kopošanos, urinēšanu un fekālijām. Neiztrūkst
arī dialogiem atbilstošu skatu, kuros suņi urinē viens otram
virsū, izrādot draudzību, pārojas ar dārza figūrām, ēd
vēmekļus utt. Acīmredzot, tieši šādi ir filmas autoru
priekšstati par suņiem. Bet sižets... citi klaiņojoši suņi
palīdz galvenajam varonim atkal nokļūt mājās pie saimnieka,
lai... viņam par atriebību nokostu dzimumlocekli, jo visādos
veidos pretīgais tips suni aizvedis prom tā patālāk un
pametis, lai tas neatgrieztos.
...??!!??...
Vēl bezjēdzīgs saturs un viena vienīga datoranimācija ir
2024. gada filmā "Suns un kaķis". Tur vispār nav nekā dzīva
- dzīvnieku nav, viss ir radīts datorā vai ar mākslīgā
intelekta paļīdzību. Suns ar kaķi ir tik nedzīvi, ka šo
filmu nav iespējams skatīties, CGI meistari šoreiz pamatīgi
"nošāvuši" garām. Man šo filmu vajadzēja piespiest sevi
noskatīties tīri aiz profesionāliem iemesliem, lai
sagatavotu kārtējo materiālu
Kolliju portāla sadaļai Suņi pret kaķiem.
Vēl liels murgs bija animācijas filma, kurai esmu piemirsis
nosaukumu. Tā bija par suni - samuraju, kurš dzīvo kaķu
pilsētā.
Tuvojas Ziemassvētki. Kā ar svētku filmām par suņiem?
Suņu filmu par Ziemassvētkiem ir bez sava gala - patiešām
grūti pat uzskaitīt. Šī tēma ir apspēlēta ļoti plaši, arī
daudzu franšīzu realizētāji nav varējuši palaist garām šos
svētkus, cerot, kas tas "atmaksāsies". Varu pieminēt kaut
vai tos pašus "Bēthovena Ziemassvētku piedzīvojumus" vai
zeltaino retrīveru sāgas turpinājumu ar vairākām filmām par
Santa Klausu un kucēniem, taču, atšķirībā, piemēram, no
pirmā
Lesijas seriāla sērijam, kas bija veltītas
Ziemassvētkiem, "bēthovenos, retrīveros un citos terjeros"
nav ne vēsts no tās noskaņas, kas tika radīta agrāk.
Turklāt, "Bēthovens", par nelaimi ir sācis "runāt" un pat
sacenšas piršanā, plus divi "tradicionāli" muļķīgie
ļaundari, palīdzība elfam izglābt Ziemassvētkus (nu, cik
var!). Filmā sanbernāra un elfa trakā skrējiena laikā tiek
citēts arī viens no slavenākajiem Bastera Kītona trikiem,
taču bērni to nezina.
.

.
Ir ļoti liels kontrasts starp
vecajām Lesijas sērijām un
mūsdienu Ziemassvētkiem veltītajām ģimenes filmām, kuru
uzņemšanu arvien biežāk sponsorē dažādi lielveikali vai
straumēšanas kanāli. To gandrīz netveramo Ziemassvētku
gaisotni un labestību cilvēku attiecībās mūsdienu kino vairs
radīt neizdodas nevienam.
Lesijas seriāla
Ziemassvētku īpašajās sērijās nevienam neienāca prātā pat
doma par dārgām dāvanām, sacenšanos ar kaimiņiem, kuru mājas
dekorēšanai tiks izmantots vislielālākais krāsaino spuldzīšu
skaits, neviens pie galda nepārēdas, neatraugājas un nepirda
virsū eglītei, lai tā aizdegtos no gāzēm. Nebija arī
pārdzērušos Santa Klausu, kas iečurā kamīnā un ārkārtīgās
paģirās mēģina atcerēties, kur pamests pajūgs ar
ziemeļbriežiem.
Nevar nepieminēt stāsta "Viens mājās" nožēlojamo pārlikšanu
uz suņiem, kuri palikuši vieni paši. Filmā "Suņi vieni
mājās" Kevina vietā ar ļaundariem cīnās mājās palikušie
suņi, taču ļaundaru kavēšana un sodīšana ir pilna ar
citātiem no filmas "Viens mājās" un izskatās tik trula un
nožēlojama, ka brīnos par cilvēku, kurš uzrakstīja scenāriju
šai jezgai. Turklāt ļaundaru lomu atveidotāju sliktā
aktierspēle padara filmu par īstu Ziemassvētku katastrofu,
kuru nekad vairs negribas skatīties. Paši suņi filmā
parādīti no vissliktākās stereotipiskās puses - visu izrīt,
apgāzt, piebezdēt, un kur nu bez cilvēciski muļķīgiem
dialogiem! Visnožēlojamāk laikam izskatījās bijušais
"bojeviku" varonis Dolfs Lundgrēns, kurš iesprūdis suņu
adžiliti tunelī dārzā...
Arī Krievija nav palikusi parādā un
uzfilmēja savu versiju
Ziemassvētku, pareizāk sakot - Jaungada suņu stāstam
"Pinkainās eglītes". Tas bija kā turpinājums nebeidzamajai
jaungada filmu sāgai "Eglītes", kuras n-tajos turpinājumos
tradicionāli jau uzņem veselu desmitgadi vismaz.
Tu teici, ka tev nepatīk Ziemassvētku reklāmas ar suņiem.
Kāpēc?
Tādēļ, ka tās visas gandrīz ir tā dēvētās sociālo problēmu
reklāmas, lai iežēlinātu cilvēkus. Ziemassvētkos taču visi
cenšas uzpirkt savu sirdsapziņu un vismaz reizi gadā būt
labi - ziedot bāreņiem un dzīvnieku patversmēm, apdāvināt
trūkumscietējus un citus likteņa pabērnus. Ļoti smagi ir
skatīties šajās sociālajās reklāmās bieži izmantotos
sižetus, kur grezni izdekorētā un gaišā mājoklī pie bagātīgi
klāta galda sēž cilvēki ar kādu dekoratīvo sunīti klēpī, bet
laukā aukstumā bez ēdamā vientuļš sēž un tajā idillē pa
gabalu caur logu noskatās ķēdē piesiets suns, par kuru
neviens neatceras. Reklāmu mērķis ir skaidrs, taču galējība
ir "laimīgie" un apdāvinātie suņi, kuriem zem eglītes
nolikts "vislabākās barības" maiss, bet es esmu
zooindustrijai perpendikulārs, tādēļ mani šīs reklāmas
neuzrunā. Banāli un savtīgi.
.

.
Tu esi sakrājis ap 10 000 reklāmu rullīšu ar dzīvniekiem
no visdažādākajām valstīm. Vai tajās esi atradis kaut ko
interesantu?
Reklāmas esmu krājis vairāk nekā divdesmit gadus, taču
tagad, kad likvidēju savu suņu filmu kolekciju, arī tās man
vairs nešķiet interesantas. Suņi parasti piedalās tādu preču
reklamēšanā, kurām ir zema lojalitāte - suņu barība,
mazgājamie līdzekļi, veļas pulveri utt. Pārsvarā visas šīs
īsās 30 sekunžu filmiņas tiek veidotas ļoti klišejiski,
piemēram, - visi suņi, saimniekam pārnākot mājās, gaida, kad
tiem no lielā maisa kaut ko iebērs bļodā, proti, -
"vislabāko barību pasaulē"; ja nelieto reklamētos šampūnus
un tīrīšanas līdzekļus, suņi, ienākot no ārienes, obligāti
piešķiedīs visu māju ar dubļiem; ja nelietos ieteicamos
pretparazītu līdzekļus, tad blusas un ērces apēdīs visus,
kas gadīsies ceļā, utt., utml. Man vispār nepatīk šī
"iebiedēšanas taktika". Arī cilvēkiem domāto produktu
reklāmās Eiropā tā ir ļoti izplatīta - ja nerīsi šīs
tabletes, nevarēsi iemigt, spiedīs kuņģi, bieži urinēsi
naktī, tev smirdēs elpa, meitenes no tevis novērsīsies, bet
dezodorantu "Old spice" reklāmu veidotāju radītais vispār
rada neizpratni. Ja es būtu aģentūras vadītājs, es šos
autorus atlaistu no darba.
Kādu laiku kopā ar meitu skatījāmies Japānas reklāmas, un
tur tās tiek būvētas pavisam savādāk - nekas netiek
uzspiests, visi ir jautri, priecīgi, dzied un dejo,
asprātīgi joki, iespēja izvēlēties un tamlīdzīgi.
Reizēm mēdz trāpīties arī plaģiāti. Piemēram, bēdīgi
slavenās Latvijas suņu barības radītāji, protams, atkal var
apvainoties uz visu pasauli un piesaukt konkurentu
organizētu nomelnošanas kampaņu, bet pašmāju barības
reklāmas rullītis, kurā suņi skrien pakaļ barības furgonam
Vecrīgā, ir visīstākais plaģiāts, nokopēts gandrīz viens
pret vienu. Nav zināms, vai par to zināja ražotājs, bet
aģentūra, kas klipu režisēja, nevarēja nezināt, ka zaga
citas barības kompānijas reklāmas sižetu.
Man atmiņā pozitīvi palikusi auto ražotāja "Subaru" reklāmas
rullīšu sērija, kurā suņi izmēģina šīs markas automašīnas -
līdzīgi, kā mūsu
Hosento brauc ar saviem
visdažādākajiem transporta līdzekļiem, arī tur suņi ir
mazliet cilvēciskoti un pielikti pie auto stūres, taču
reklāmiņas ir veidotas ar humoru. Patīkami un gaumīgi.
Diemžēl tagad arī reklāmas ar dzīvnieku piedalīšanos
pārsvarā ir datoranimētas. Intereses pēc paskatījos dažus
pēdējā gadā tapušos rullīšus un ieraudzīju "nedzīvu" suni,
"nedzīvas" lamas, "nedzīvu" ziemeļbriedi... Kino dzīvnieki
un to treneri vairs nav vajadzīgi!
.

.
Jā, parunāsim vēl mazliet par treneriem. Kā izcilāko tu
nosauci Lesijas
treneri un īpašnieku Rudu Vēdervoksu. Otrs, jāsaprot, ir
tevis pieminētais Bēthovena treneris un īpašnieks Karls
Lūiss Millers. Kuru tu nosauktu kā trešo?
Frenku Inu. Visvairāk skatītājiem viņš asociājas ar filmām
par šuneli Bendžiju. Viņš bija lomas atveidotāja Higinsa
īpašnieks un treneris, reizēm asistēja arī Rudam
Vēdervoksam. Diemžēl viņi visi ir jau zem zemes. Par
nosauktajiem un vēl dažiem citiem Holivudas dzīvnieku
treneriem esmu uzrakstījis plašu materiālu
Holivudas kino dzīvnieku treneri un
Holivudas kino dzīvnieku treneri. Turpinājums.
Manuprāt, visi šie cilvēki ir tikuši nepelnīti aizmirsti.
Jaunajiem nerūp veco sasniegumi.
Kas šobrīd būtu labākie kino dzīvnieku skolotāji?
Renāte Hiltla no Bavārijas tikko profesionāļu vidū tika
atzīta kā labākā kino dzīvnieku trenere Eiropā. Viņa ir
Vācijas Lesijas
lomas atveidotāja Bandīta īpašniece un trenere. Ar Renāti
mēs esam pazīstami. Viņa strādā ne vien ar dažādu šķirņu
suņiem, bet dažādiem citiem dzīvniekiem, piemēram,
kazām,
aitām
un cūkām. Starp citu, viņa, tāpat kā es bērnībā, sapņoja par
Lesiju.
Mēs skatījāmies vienu un to pašu.
Bet Latvijā?
Latvijā nav kino, kurā būtu paredzētas lomas dzīvniekiem.
Tie pie mums arvien tiek izmantoti vienīgi kā statisti -
kadrā var redzēt kaut kur piesietu
kazu, aizgaldā cūku,
iejūgtu zirgu
vai kādu govi pļavā. Reizēm kāds borderkollijs pāriet pāri
pagalmam...
Borderkolliji mūsdienu kino ir pārstāvēti ļoti bieži, pat
seriālos, piemēram, par pirmskara vai pēckara Krievijas
pamestu nomales sādžu, var redzēt kādu pie būdas pieķēdētu
borderu. Režisoriem laikam ir vienalga... Izbrīna vienīgi
tas, ka neviens šajās sādžās nav izdomājis nodarboties ar
adžiliti.
.

.
Bet tu taču darbojies ar saviem dzīvniekiem?
"Fermas
kolliju piedzīvojumu" galvenais mērķis ir parādīt
cilvēkiem, cik interesanta, jauka un neparasta var būt
dažādu dzīvnieku kopdzīve lauku sētā, parādīt viņu
neparastās savstarpējās attiecības, kā arī, protams,
realizēt manis izdomātās jocīgās idejas un mehānismus. Bieži
vien es cenšos parodēt modernās tehnoloģijas, to daru,
piemēram, sērijās "Drons",
"Robotkaza",
"3D
printeris", "Ķerras
2" un "Ķerras
3".
Lai gan mēs sevi reizēm dēvējam arī par
kino dzīvnieku
fermu, mēs neesam profesionāli kino aktieri, bet
gan "Laimīgo
kolliju zemes" iemītnieki, kuri
filmējas.
Mēs necenšamies apgūt pēc iespējas vairāk triku, bet
mācāmies tikai pašu nepieciešamāko, kas vajadzīgs konkrētai
sērijai, un to savienojam ar inscenētām ainiņām, kuras esmu
iekļāvis īsos scenārijos. Diezgan liela daļa no ekrānā
redzamā patiešām ir reāli un unikāli ikdienas notikumi,
kurus man ir palaimējies iemūžināt. Tad no tā tiek izveidots
neliels stāstiņš.
Pateicoties manai ģimenei, man ir izdevies realizēt savu
sapni, un ikdienu vadīt kā pieminētajā
Lesijas
seriālā, kur kollijs bija īsts
fermas
suns. "Laimīgo
kolliju zemē" dzīvo, strādā un
filmējas
četras "Lesijas",
ir daudz dažādu dzīvnieku, un mums ir pašiem savs "pagalma
kino".
Vai veiklie adžiliti suņi bieži
filmējas kino?
Ne pārāk, reizēm gadās kādā suņu barības reklāmā, lai
skatītājs maldīgi domātu, ka nopirks reklamētās barības
maisu un viņa suns kļūs tikpat veikls, ātrs un paklausīgs.
Tas ir diezgan izplatīts stereotips, ka par kino suņiem
kļūst adžiliti un obedience sportisti, taču visbiežāk par
aktieriem kļūst suņi no mūsu ikdienas, nevis sporta
laukumiem. Bieži vien tie ir bijuši nodoti, pamesti,
nevienam nevajadzīgi un nākuši no patversmēm. Izlasiet manu
rakstu
No nevienam nevajadzīgajiem - par zvaigznēm!
Tur ir ļoti daudz piemēru. Sporta iemaņas, protams, aktierim
var ļoti noderēt.
.

.
Vai neesi kādreiz centies realizēt Džordža Orvela
"Dzīvnieku
fermas" versiju? Grāmatu lasījis esi?
Jā, protams, esmu lasījis gan grāmatu, gan noskatījies
patiešām lieliski uzņemto filmu un arī šīs pasakas
pieaugušajiem animēto versiju. Orvela "Dzīvnieku
fermā"
mēs labi varam saredzēt jebkuras cilvēku sabiedrības modeli,
tikai te divkājainos aizvieot četrkājainie. Vai atceries
saukli "Četras kājas - labi, divas kājas - slikti"? Vislabāk
man patīk stāsta fināls, kad cūka ielūkojas spogulī un
ierauga sev virsū skatāmies cilvēka viepli. Nav lielākas
cūkas par cilvēku, ja mēs par cūcību runājam pārnestā
nozīmē.
Šo darbu mēs principā nevaram realizēt, jo "Laimīgo
kolliju zeme" nav slikti pārvaldīta
ferma
kā Orvela stāstā. Mūsu dzīvniekiem nebūtu iemesls pret mums
sacelties. Man vismaz tā gribētos domāt...
Tu pieminēji cūku un es gribu tev pajautāt, vai filma par
sivēntiņu, kas
ganīja aitas, ir labāka par
suņu filmām?
Filma "Mazulis" patiešām ir viena no manām vismīļākajām
filmām. Un te atkal kā vienu no filmas panākumu atslēgām var
minēt lielisko kino dzīvnieku treneri Karlu Lūisu Milleru -
to pašu, kas strādāja ar Bēthovenu.
Šī filma ir pat unikāla no dzīvnieku sagatavošanas viedokļa
- Karls Millers pats strādāja ar rekordlielu dzīvnieku
skaitu. Sivēnu vien bija vesela kaudze. Diemžēl filmas
turpinājums "Mazulis 2: Ruksītis pilsētā" nebija tik
izdevies. Kaut gan stāsts beidzas galvenajam varonim
labvēlīgi, tomēr otrajā daļā bija pārāk daudz nežēlības un
ļaunuma. Arī skarbā pilsētas vide bija pilnīgs pretstats
lauku idillei, kas tika attēlota stāsta pirmajā filmā. Tomēr
"Mazulis" atstāja lielu iespaidu uz sabiedrību.
Lieliska filma, lieliski dzīvnieki un lielisks Džeimss
Kromvels fermera lomā.
Šogad nomira kino pasaules leģenda Alēns Delons. Viņš arī
ļoti mīlēja suņus.
Es nebiju viņa filmu un vispār franču kino fans, taču gribu
citēt viņa sacīto par suņiem: "Nav tīrākas mīlestības par
suņa mīlestību. Tā ir saikne, kas sniedzas tālāk par dzīvi.
Es gribu, lai mani apglabā kopā ar saviem suņiem. Viņi bija
vienīgie, kas mani mīlēja bez nosacījumiem, vienmēr bija man
blakus, neko neprasot pretī."
Šogad šo pasauli atstāja arī
Lesijas treneris, leģendārā
Ruda Vēdervoksa dēls Bobs Vēdervokss. Viņam uz galda palika
bildīte ar
mūsu kollijiem un jēriņu
Hertu...
.

.
Vai Lesija
atgriezīsies uz ASV ekrāniem?
Tikko runāju ar Ruda mazdēlu Robertu Vēdervoksu jaunāko,
viņš ir pēdējais palikušais no visas Vēdervoksu
Lesijas
treneru dinastijas. Roberts ir strādājis ar suņiem tādās
slavenās filmās kā "Mājupceļs 2: Pazuduši Sanfrancisko", "Lesija",
"Bēthovens", "K-9", "Denisa bieds", arī seriālos "Komisārs
Reksis", "Precējies, ir bērni".
Roberts pēc tēva Boba nāves ir sācis apsvērt domu par
Lesijas
atgriešanos uz ASV kino ekrāniem, taču tam ir ļoti būtisks,
iespējams, pat nepārvarams šķērslis - viņa tēvs ir pārdeva
Lesijas
preču zīmi studijai "Dreamwork".
Visiem, arī man, ir skaidrs, ka mūsdienās stāstam par
Lesiju
vairs nebūs tādas veiksmes kā pagājušā gadsimta vidū un
otrajā pusē. Kino ir nauda un Spīlbergs negrib riskēt.
Roberts apgalvo, ka viņam pagaidām neizdodas par šo lietu
izrunāties ar Spīlbergu.
Tu arī "Lesijas
puisēnam" Timmijam jautāji, vai viņš uzņemtos jauna
Lesijas
seriāla režiju.
Džons Provosts man atbildēja piekrītoši. Kad pajautāju, kādu
viņš redz
Lesiju mūsdienās, kādreizējais
Lesijas
partneris atbildēja, ka tagad Timmijs dzīvotu kopā ar saviem
mazbērniem fermā
un viņiem, iespējams, būtu daudz kolliju. Tas, protams,
vairāk ir jāuztver ar humoru, bet, kas zina, varbūt viņam ir
taisnība -
Lesijai ir jāatgriežas
fermā un atkal jākļūst par
cēlo, drosmīgo un skaisto kolliju, kuru pazīst visa pasaule.
Paldies par interesanto stāstījumu!
.

,
