Metamdiski ®  

.

0.

.

Lociņš ar spēles inventāru.

 

 

Metamdiski ® ir aportēšanas spēle, kurā kā motivācijas priekšmets tiek izmantots lidojošais šķīvītis. Šis nav suņu frīsbijs vai tā paveids!

Sacensībām nepieciešams līdzens laukums ar nopļautu zālāju, kurā jāiezīmē spēles laukums, kas izveidots daudzstūra formā. Laukums sadalīts 7 sektoros ar dažādu punktu vērtību, tajā izvietoti 6 objekti.

Komandas uzdevums - metot lidojošo šķīvīti sektoros vai pa objektiem tajos, savākt pēc iespējas lielāku punktu skaitu. Sunim aizmestais šķīvītis jāatnes atpakaļ un jāatdod saimniekam.

 
Metamdisku ® noteikumi

1. Komandai tiek doti 5 metieni, lai
trāpītu ar lidojošo šķīvīti laukuma sektoros un pa tajos izvietotajiem objektiem.

2. Spēlē drīkst izmantot vienīgi lidojošo šķīvīti.
3. Dalībnieks met lidojošo šķīvīti, bet suns tiek izsūtīts tam pakaļ. Šķīvīša virzīšanai iespējams izmantot arī tā dēvētos "rollus" jeb šķīvīša ripināšanu pa zemi.

4. Uzstāšanās sākumā tiesnesis dod signālu metienu sākšanai.
5. Laika atskaite sākas brīdī, kad lidojošais šķīvītis ir aizmests (metēja roka to atlaidusi).
6. Metējam vienmēr ir jāatrodas pirms laukuma līnijas, bet viņš drīkst pārkāpt tai, ja tas ir nepieciešamas, lai paņemtu lidojošo šķīvīti (gadījumos, kad suns to neatnes). Tādā gadījumā punkti par metienu netiek ieskaitīti.
7. Uzstāšanās laikā drīkst izmantot tikai vienu lidojošo šķīvīti.

8. Punkti par metienu tiek piešķirti atbilstoši vērtībai, kas uzrādīta laukuma sektoros un pie tajos esošajiem objektiem.

9. Ja šķīvītis metiena rezultāta nogāzis bundžas no tam paredzētā objekta, vai izlidojis cauri tam paredzētajiem riņķiem, punkti tiek summēti ar laukuma sektorā norādītajiem.

10. Ja suns ar vai bez šķīvīša zobos, dodoties turp vai atpakaļ, izlien cauri jebkuram no laukumā uzstādītajiem riņķiem, metiena rezultātam tiek pieskaitīti 50 punkti.

11. Ja uzstāšanās laikā suns pamet sacensību laukumu un saimnieks nespēj to atsaukt atpakaļ 40 sekunžu laikā, dalībnieki no sacensībās izstājas.
12. Ja diviem vai vairākiem dalībniekiem ir vienāds punktu skaits, augstāko vietu iegūst tā komanda, kura izdarījusi metienus īsākā laika posmā (laika kontrole).
13. Ja komandas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu vienādā laika posmā, tad šiem dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja izdarīt atkārtotu metienu sēriju pēc esošajiem noteikumiem. Šis noteikumu punkts attiecas uz komandām, kuras pēc savākto punktu skaita pretendē uz 1., 2. vai 3. vietu.
14. Pārējie dalībnieki, kuri ieguvuši vienādu punktu skaitu, izdarot vienādu metienu skaitu, dala savā starpā to vietu, kas tiem pienākas pēc iegūto punktu rezultātiem.

15. Laukumā izvietoti 7 sektori, 6 no tiem 3 m plati, bet vidējā sektora platums - 4 m, kopējais laukuma garums - 22 m, platums - 12 m. Sacensību rīkotājs patur tiesības mainīt sektoros izvietoto objektu izvietojumu un skaitu pēc saviem ieskatiem.

 

Piezīme. Šī sporta spēle radīta Latvijā 2017. gadā. Tās autors ir Kolliju portāla dibinātājs Vecais Kollijs. Metamdiski ® veltīti kollijam Kassandra Prokseny.

 

  Video
.

"Mans draugs kollijs" 32. sērija "Aportēšanas iemaņas"

» Noskatīties  » DVD

» Seriāls "Mans draugs kollijs"

.
 Sacensības
.

» Metamdiski "Rančo kollijā ® 2017"

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  

 

0.


 
 
 
 

2000-2020 © Kolliju portāls. Visas tiesības patur autors.

0