Kastingam ® nepieciešams līdzens laukums, kurā uzstādīt
saplākšņa sienu un priekšā tai vismaz 6 kastes, kurās
mest bumbiņu.
Kastes tiek izvietotas
vienā līnijā, bez atstarpēm starp tām. Katrai komandai
tiek doti 5 metieni. Suņa īpašnieks cenšas trāpīt ar
bumbiņu kastēs un / vai pa īpašiem mērķiem, kas
piestiprināti virs kastēm pie saplākšņa sienas. Pie
sienas var būt piestiprināts arī tā dēvētais laimes
rats. Suns metiena brīdī tiek izsūtīts pakaļ bumbiņai.
Spēles uzdevums iemest bumbiņu kastēs vai trāpīt pa
mērķiem ar vislielāko punktu skaitu.
Kastinga ® noteikumi
1. Komandai tiek doti 5 metieni, lai bumbiņu iemestu kastēs
vai trāpītu pa mērķiem.
2.
Aportēšanai
drīkst izmantot šādus priekšmetus:
a) tenisa bumbiņas;
b) jebkuras citas bumbiņas, kuru diametrs nepārsniedz 10
cm.
3. Dalībnieks met bumbiņu kastēs vai pa mērķiem, bet
suns tiek izsūtīts pakaļ aizmestajai bumbiņai.
4. Uzstāšanās sākumā tiesnesis dod signālu metienu sākšanai.
5. Laika atskaite sākas brīdī, kad bumbiņa ir aizmesta
un šķērsojusi starta zonas līniju.
6. Metējam vienmēr ir jāatrodas aiz starta zonas līnijas,
bet viņš drīkst pārkāpt līnijai, ja tas ir nepieciešamas,
lai paņemtu bumbiņu (gadījumos, kad suns to neatnes). Tādā
gadījumā punkti par metienu netiek ieskaitīti.
7. Punkti netiek ieskaitīti, ja suns satver bumbiņu, pirms
tā iekritusi kastēs vai trāpījusi pa mērķiem.
8.
Punkti tiek ieskaitīti, ja bumbiņa iekrīt kastēs vai
trāpa pa mērķiem, vispirms atsitoties pret zemi.
9. Sunim bumbiņa ir jāatdod tikai starta zonā. Punkti par
metienu tiek ieskaitīti, ja bumbiņas atdošanas brīdī
vismaz viena suņa priekšķepa ir pārkāpusi kādai no
starta zonas līnijām (vienalga, no kuras puses).
10. Uzstāšanās laikā drīkst izmantot tikai vienu bumbiņu.
11. Punkti tiek piešķirti atbilstoši vērtībai, kas
uzrakstīta uz kastes vai mērķa.
12.
Par katru atnesto bumbiņu tiek piešķirts 1
punkts.
13. Ja bumbiņa iemesta kastē, bet atsitusies pret zemi un
izlekusi no kastes ārā, punkti tiek ieskaitīti, ja vien
suns bumbiņu atnesis un atdevis starta zonā.
14. Ja, metot pa mērķi un nogāžot to, bumbiņa iekrīt arī
kādā no kastēm, punkti tiek summēti.
15. Ja bumbiņa iemesta kastē, bet atsitusies pret zemi,
izlekusi no kastes ārā un iekritusi citā kastē, punkti
tiek ieskaitīti atbilstoši tās kastes vērtībai, kurā
bumbiņa iemesta vispirms.
16. Ja metot pa mērķi, metiena spēks bijis vājš un mērķis
netiek nogāzts, punkti netiek ieskaitīti.
17. Ja, trāpot pa saplākšņa plāksni neskarot mērķi,
nejauši nogāžas kāds no mērķiem, punkti netiek ieskaitīti.
18.
Ja uzstāšanās laikā suns pamet sacensību
laukumu un saimnieks nespēj to atsaukt atpakaļ 40
sekunžu laikā, dalībnieki no sacensībās izstājas.
19. Ja diviem vai vairākiem dalībniekiem ir vienāds
punktu skaits, augstāko vietu iegūst tā komanda, kura
izdarījusi metienus īsākā laika posmā (laika kontrole).
20. Ja komandas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu vienādā
laika posmā, tad šiem dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja
izdarīt atkārtotu metienu sēriju pēc esošajiem
noteikumiem. Šis noteikumu punkts attiecas uz komandām,
kuras pēc savākto punktu skaita pretendē uz 1., 2. vai 3.
vietu.
21. Pārējie dalībnieki, kuri ieguvuši vienādu punktu
skaitu, izdarot vienādu metienu skaitu, dala savā starpā
to vietu, kas tiem pienākas pēc iegūto punktu rezultātiem.
22. Pēc tiesneša lēmuma kastu un mērķu skaitu un secību
var mainīt līdz starta sākumam.
23. Starta zonas platums 4 x 2 m (zonas vietā var izmantot
vienkāršu līniju), kastu izmēri 50 cm
x 50 cm x 45 cm. Saplākšņa plāksnes augstums 2,5 m.
Attālums no starta zonas līdz kastēm vismaz 7 m.
Piezīme.