Publikācijas  

.

 

Kā nekad nekļūt populāram internetā?

.

.

Mūsu "jūtuba" kanāls.

..

Ievads

.

Daudzi cilvēki vēlas pievērst sev uzmanību un kļūt populāri, jo kāro sabiedrības atzinību un naudu, taču, iespējams, pasaulē dzīvo arī tādi indivīdi, kas grib panākt tieši pretējo. Šajā gadījumā es varu būt ļoti noderīgs padomdevējs.

Pāris reižu jau biju aprakstījis savus centienus panākt, lai mūsu "Fermas kolliju piedzīvojumus" redzētu pēc iespējas lielāka interneta lietotāju auditorija, taču tagad nolēmu, ka to visu vajadzētu apvienot vienā veselā publikācijā un izvērst plašāk. Visa mana personīgā pieredze tiks aprakstītas trijos piegājienos.

.

Kā nekļūt populāram "jūtubā"?

.

Nekad neesmu kārojis kļūt par "jūtūberi", kas nopelna miljonus pat ar visai bezsakarīgiem un muļķīgiem video, taču man kā autoram, protams, gribētos, lai manis uzņemto seriālu skatītos. Un, ja ar savu darbu demonstrēšanu vēl var arī nopelnīt naudu tālāku plānu realizēšanai, tas ir ļoti lieliski. Pirms dažiem gadiem izveidoju "jūtubā" Kolliju portāla kanālu, lai mūsu sagatavotos materiālus redzētu ne vien Kolliju portāla apmeklētāji, bet arī citi varētu ar tiem dalīties dažādos sociālos tīklos un forumos.

Pirms tam tiku izpētījis zinātāju ieteikumus, kuros doti padomi veiksmīga (skatīta!) kanāla izveidei. Kā veiksmes atslēga tiek pieminēts oriģināls saturs (saukts par "kontentu"), kas turklāt vēl ir kvalitatīvs. Nopriecājos, jo "Fermas kolliju piedzīvojumu" saturs ir tik oriģināls un reizēm unikāls, ka neko tamlīdzīgu man nav izdevies atrast citviet, lai gan esmu centies to darīt. Arī video tiek uzņemti nevis ar rokās "trīcošu" telefonu, bet videokameru, turklāt uzskatu sevi par ļoti zinošu operatoru ar 27 gadu pieredzi dzīvnieku filmēšanā.

Otrkārt, video jābūt saprotamā valodā. Piemēram, latviešu "blogeru" video citi neskatās kaut vai tā vienkāršā iemesla dēļ, ka viņi nesaprot latviešu valodu. Kā "visejošākās" valodas tiek minētas angļu un krievu - abu zinātāju vidū ir vislielākā skatītāju auditorija. Arī te nav problēmu, jo nekad neesmu gribējis izkropļotā angļu mēlē censties kādam kaut ko iestāstīt. Nē, man tas nemaz nav vajadzīgs, jo visas sērijas ir "mēmās", tajās darbojas dzīvnieki paši un neviens cilvēku valodās nerunā. Seriāla titrus jau no laika gala esmu veidojis angliski.

Tālāk tiek dots loģisks padoms sava video kanāla reklamēšanai dažādos sociālajos tīklos. Te nu ir problēma! Parasti par manā profilā ievietotajiem materiāliem ir ļoti zema interese. Gandrīz neviens nedalās ne ar manām bildēm, ne video, bet, lai kāds no video kļūtu par ļoti populāru, ir nepieciešams tieši apkārtējo atbalsts. Man tāda nekad nav bijis, bet dažādās tematiskajās domubiedru grupās to īpašnieku vai administratoru izveidotie notiekumi parasti aizliedz ievietot materiālus no citiem resursiem, tai skaitā arī video no "jūtuba". Tā tiek uzskatīta par reklāmu, bet par to domubiedru grupu turētāji vēlas iekasēt naudu sev. Pēc viņu izpratnes man ir jāmaksā par to, lai citi varētu noskatīties manis uzņemtu sēriju. Kad tobrīd biju ievietojis savu pēdējo darbu "Ko kolliji dara ziemā? 2: Turpinājums" kādā krieviskā suņinieku grupā ar 100 tūkstošus lielu biedru skaitu, manu video izmeta jau pēc dažām stundām un atsūtīja paziņojumu, ka par viņu noteikumu rupju pārkāpumu es tieku "izbannots" (izmests) un "mūžu". Tā kā reklamēšanās sociālajos tīklos praktiski iespējama tikai par maksu, tātad, - neiespējama, ja neesi komersants.

Treškārt, paralēli pašreklāmai un "plašajam draugu loka atbalstam", jācenšas piesaistīt izveidotajam kanālam abonentus jeb pastāvīgos skatītājus. Kad rakstīju šī sacerējuma pirmo daļu, Kolliju portāla kanālu "jūtubā" bija abonējuši 47 lietotāji, bet pašus video parasti noskatījās no pārdesmit līdz simts reizēm (dažiem bija vairāk) un tas ir nepietiekami pat tam, lai mēs sava kanāla interneta adresē (URL) varētu izmantot "Kolliju portāla" nosaukumu. Kanāla adrese sastāvēja no burtu un ciparu kombinācijas. Minimāli jāsavāc vismaz 100 abonētāju. Tad iespējams arī "monetizēt" savus video, proti, vienoties, ka "jūtubs" izvieto reklāmdevēju reklāmas, par to patur sev kādus 60%, bet pārējo izmaksā video autoram. Piemēra pēc minēšu, ka 2019. gadā lielākā summa, kas izmaksāta populārākā video kanāla īpašniekam, bija 16 miljoni dolāru.

Agrāk man ļoti patika mūzika, bet tagad to klausos visai reti, taču filmā tā ir ļoti nepieciešama, jo bieži vien ar mūzikas palīdzību var radīt iecerēto noskaņu. Arī es centos piemeklēt dažādus instrumentālus skaņdarbus, taču "jūtubs" sāka mani brīdināt, ka esmu pārkāpis tādas un šādas autortiesības. Viņiem neesot pretenziju, bet "monetizācijas" gadījumā visa ieņemtā nauda par reklāmām tiks samaksāta mūzikas autoram, filmas autoru - mani - atstājot bez ne viena graša.

Tālāk piedzīvoju interesantus atgadījumus ar diviem Jūrmalas TV un LNT raidījumu sižetiem, kuros savulaik tika filmēta Irisa Stepe, Ieva Līpīte, Abija un Līzīte. Ievietoju arī tos. No "jūtuba" tika saņemts aizrādījums par pārkāptajām mūzikas autortiesībām (man, nevis TV raidījumam!), jo sižetu laikā fonā skan kaut kāda mūzika. Tika paziņots, ka Jūrmalas TV sižets vispār tiek bloķēts kādās 60 valstīs, jo kāds, piemēram, sarakstā minētajā Nikaragvā vai Hondurasā varētu nesankcionēti noklausīties fragmentu no instrumentālas mūzikas fona, kas izmantots TV raidījumā. To nu nekādi navar pieļaut! Arī Burkinafaso to nedrīkst skatīties!

Bet 2019. gada decembrī sekoja "jūtuba" publisks paziņojums par pieņemtajām izmaiņām, kas paredz bez brīdinājuma jebkura kanāla slēgšanu un satura izdzēšanu tikai par to vien, ka "jūtubam" tas nav izdevīgs un nespēj pelnīt. Tagad "tīkla roboti" sāks visu video šķirošanu un, izmantojot mākslīgo intelektu, kas reiz iedzīs pašu cilvēci strupceļā, nolems, vai ievietotais video un pats kanāls vispār ir pelnījis pastāvēt. Tā ka esmu gatavs kādu rītu, atverot "jūtubu", mūsu Kolliju portāla kanālu vairs neieraudzīt.

Kāds no paziņām neizpratnē man pavaicāja, kādēļ es vispār uzņemu īsfilmas, kuras "neviens neskatās"? Tā vietā es, piemēram, varētu veidot dažādus pamācošus video, kā, piemēram, uzbūvēt "Burbuļatoru ®" vai "Laika mašīnu". Vienmēr komerciāli domājošie cilvēki nespēj saprast, ka es neuzņemu savu seriālu kā labi pārdomātu produktu peļņas gūšanai, bet realizēju savu iecerēto ideju tādu, kādu to esmu iztēlojies.

Ieteicēji iesaka sadarboties ar citierm ļoti populāriem video "blogeriem" jeb "vlogeriem", uzrunāt tos, sak, palīdzi man arī "izsisties", draugs... Proves pēc uzrakstīju vēstuli ļoti populārai Krievijas "jūtūberei", kuras veidotajam video kanālam tobrīd bija 4,6 miljonu abonenti. Kā jau bija gaidāms iepriekš, atbildi nesaņēmu un arī mūsu kanāla abonentu vai skatītāju skaits nepalielinājās ne par vienu. Pēc kāda laika uzrakstīju vēl vienam "ietekmelim", kura video reizēm skatos, reuzltāts tāds pats.

Esmu secinājis, ka neko nedod ne oriģinālais saturs, ne skatītāju valodu prasmes. Lai video būtu ļoti skatīti, tie jāuzņem par attiecīgajā brīdī aktuālajām tēmām. Ja es, piemēram, stāstītu vai rādītu sižetus par "aifoniem" vai citiem "gadžetiem", vai muļķotos kopā ar pusaudžiem, arī skatītāji atrastos. Bet vislabāk uzņemt dažādus "laifhakus" un "prankus" (piedodiet jel par valodu!), taču dzīve lauku fermā pilsētniekus un, sevišķi, jaunatni neinteresē - paralēlas pasaules.

Tāpat, lai kaut kas taptu populārs, vajadzīgs sabiedrības atbalsts. Ja tu neproti sevi pasniegt un reklamēt, ja tu neproti patikt citiem un sadarboties, tavas idejas un talanti cilvēkiem nav interesanti. Tu paliksi ignorēts un nesaprasts autsaiders un "frīks".

.

.

Biju izveidojis arī FB lapu "Adventures of FarmCollies", kurā ievietoju visas mūsu patlaban esošās sērijas. Pats sākums likās cerīgs, jo kā viena no pirmajām lapas sekotājām pieteicās jaunās vācu Lesijas lomas atveidotāja Bandīta trenere un īpašniece Renāte Hiltla. Arī viņai Vācijā pieder kino dzīvnieku rančo un mēs mazliet draudzējamies. Dažas dienas vēlāk jaunizveidotajai lapai sāka sekot arī otra Lesijas trenere Farina Klausa, taču mūsu jūtuba kanāla abonentu skaits pāris nedēļu laikā nebija mainījies ne par matu.

Par "Fermas kolliju piedzīvojumu" galveno seju esmu iecēlis internetā vispopulārāko mūsu kolliju Hosento. Par viņu lasiet manā rakstā Līdzīgs Lesijai.

.

Titri un mūzika

.

Ņemot vērā gan augstāk aprakstīto ar mūzikas autortiesībām, kā arī manu vēlmi ievērot ne vien savu rokrakstu filmēšanā un video montāžā, bet arī sava seriāla vizualizācijā, biju nolēmis sērijām turpmāk izmantot vienotus titrus un mūziku. Šādus jauninājumus pirmo reizi izmantoju trīsdesmitajā sērijā - "Ko kolliji dara ziemā? 2: Turpinājums", vēlāk pārmontēju 29 iepriekšējās sērijas un nomainīju visus esošus video failus internetā. Bez tam tagad angliskie filmu nosaukumi ir papildināti arī latviski.

Gatavojoties Kolliju portāla 20 gadu jubilejai 2020. gadā, veicu vērienīgu portāla rekonstrukciju, kuras gaitā tika mainīta arī video demonstrēšanas sistēma. Pēc šīm izmaiņām video tiek piedāvāti daudz labākā kvalitātē un lielāki, tos var skatīties ar dažādās viedierīcēs.

.

.

Seriāla beigu titri.

.

Kā turpināt būt nepopulāram "jūtubā"?

.

Kad 2019. gada rudenī biju uzrakstījies iepriekšējo gabaliņu "Kā nekļūt populāram "jūtubā"", nevarēju pat iedomāties, ka pēc diviem gadiem es vēlreiz pieskaršos šim pašam tematam atkārtoti.

2021. gadā mums vēl joprojām bija unikāls un oriģināls saturs, kas nelīdzinās nevienam citam no "jūtuba" kanāliem - NEVIENAM pašam, taču ir visai jocīga sajūta, vērojot to saturu, ar kura palīdzību arvien milzīgāku popularitāti iegūst cilvēki, kas savos video filmē sevi un šķobās, nolaiza tualetes podu vai pat iečurā biksēs. Manuprāt, tam nevajag ne prātu, ne talantu, nav jāiegulda arī apjomīgs darbs, lai veidotu tādu seriālu kā, piemēram, "Fermas kolliju piedzīvojumi". Ar šo es joprojām nenopelnīju neko, lai gan būtu tikai normāli, ja, ieguldot tik daudz darba un sevi visu filmēšanas procesā, arī es varētu nopelnīt kaut vai pieticīgu summu ikdienas iztikai, nepieciešamajiem rekvizītiem un jaunai filmēšanas tehnikai, piemēram, dronam, sporta videokamerai, meža videokamerai vai labākam objektīvam priekš vecā fotoaparāta. Tādēļ nolēmu vēlreiz pielikt visas pūles un šoreiz izdarīt visu, ko vien spēju, lai mūsu video pamanītu un to sāktu skatīties. Mūsu "jūtuba" videokanāla popularizēšanas maratons ilga precīzi pusotru mēnesi un nu laiks secinājumiem.

Beidzot mums atļāva arī kanāla nosaukumā nomainīt burtu un ciparu kombināciju pret savu - Kolliju portāls. Tagad vajadzēja kļūt vieglāk...

Man šķita, ka mēģinājums tieši tagad piesaistīt uzmanību mūsu "Fermas kolliju piedzīvojumiem" varētu būt veiksmīgs, jo vasarā mūsu kolliji tika uzņemti ASV esošajā "Skotu kolliju saglabāšanas biedrībā" un kļuvuši par šīs kustības vēstnešiem pasaulē. "Mūs beidzot ir pamanījuši pasaulē!" nopriecājos es, un aizokeāna publikas iepazīstināšanai ar mūsu dzīvi fermā nolēmu no iepriekš filmētā speciāli samontēt divus interneta seriālus ar īsiem, aptuveni minūti gariem video, ņemot vērā dažu apgalvojumu, ka mūsdienu cilvēks nespēj noturēt uzmanību ilgāk par minūti. Pirmais tapa mini seriāls "Uzņemšanas laukumā" ("On the set") ar 25 sērijām, pēc tam tika radīts otrs - "Pašgatavotas spēles suņiem, kazām un aitām" ("DIY games for dogs, goats & sheeps") ar 15 īsām sērijām. Šajos četrdesmit video centos parādīt visu labāko un interesantāko, ko vairāku gadu laikā esam radījuši un nofilmējuši.

Kanāla apmeklējums mazliet gan ir mainījies, taču par tā popularitāti runāt vispār nav vērts. Četru gadu laikā kopš tā izveides esam piesaistījuši 100 abonentus, pēc tam progresējuši un vēl viena gada laikā tikuši jau līdz 200 abonentiem, bet pēdējā mēneša laikā mūsu regulāro skatītājus skaits ir pieaudzis līdz 253 cilvēkiem. 2021. gada 13. decembrī, pirms atkal ķēros pie rakstīšanas, ievietoju kanālā pēdējo togad paredzēto un īpaši pirmssvētku laikam pietaupīto "On the set" 25. sēriju "Perfect present" ("Ideāla dāvana"). Pēdējā mēnesī kanāla skatītāju vidējais pieaugums bija 2 cilvēki dienā, tādējādi kļuva skaidrs, ka līdz gada beigām netiksim pat pie 300 abonentiem.

Visi video, kā jau ierasts, tika pārpublicēti arī "FB" un ievietoti daudzās domubiedru grupās, taču ar to neapmierinājos. Lai "jūtuba" kanālu popularizētu, pārkāpu sev pāri un izveidoju lapas arī "instagrammā" un "tiktokā". Pirmajā ievietoju visas 57 tobrīd uzņemtās seriāla "Fermas kolliju piedzivojumi" sērijas, bet otrajā - publicēju tikai īsos video. Pusotra mēneša laikā "instagrammā" tiku pie 118 sekotājiem, bet video skatījumu skaits bija visai niecīgs. Jauniešu vidū superpopulārajā "tiktokā" gāja vēl sliktāk un tam kā apliecinājumu saņēmu kāda 10 gadus jauna lecīga ārzemju zēna komentāru, ka skan apmēram šādi: "Vai tu vispār saproti, ka te neviens tavus "2 dolārus vērtos suņu šovus" neskatīsies? Te ir "tiktoks"!" Viņam bija taisnība - pirmajiem video bija pārdesmit skatījumu, bet tie nekad netika atzīmēti ar "patīk". Pēc kāda laika, kad "tiktokā" vairākas dienas pēc kārtas maniem jaunuzlādētajiem video neviens vispār pat nepievērsa uzmanību, sapratu, ka jāpārtrauc lieka laika tērēšana. Pēc pusotra mēneša neveiksmīgas pastāvēšanas "tiktok" lapu izdzēsu un gibēju likvidēt arī "instagrammu", taču, izrādījās, to izdzēst nevar, tikai "apturēt uz laiku". Arī tas man neizdevās, jo neatcerējos šīs lapas paroles. Tās tika solīts nosūtīt uz mūsu e-pastu, taču neko neesmu saņēmis.

.

.

Kaza Ieva bija vispopulārākā no mums!

.

Kādēļ mūsu video neskatās? Vai tie ir tik slikti? Neinteresanti?

.

Protams, ne visiem var interesēt kolliju un āžu piedzīvojumi lauku fermā, taču galvenā nepopularitātes problēma ir šo te sociālo platformu algoritmi. Tie paši izvēlas, kurus video ieteikt skatītājiem, kurus atstāt bez ievērības vai meklēšanas rezultātos ierindot, piemēram, 77. lappusē vai vēl tālāk. Jo vairāk skatītāju, jo vairāk abonentu, jo vairāk pati lapa "iesaka", ko skatīties. Bija skaidrs, ka "tiktoka" rekomendācijās mēs vispār neesam, bet kaza Ieva "jūtubā" ir "trāpījusi" un savākusi mūsu kanāla video vislielāko skatījumu skaitu un piesaistījusi visvairāk abonentu. Ilustrēšu to ar piemēriem. Sērijā "Spogulis", kurā mūsu kolliji un citi fermas iemītnieki pirmo reizi ieskatījās paši savās sejās, pusotra gada laikā bija skatīta vien 176 reizes, 9 reizes saņēmusi novērtējumu "patīk" un piesaistījusi 1 abonentu. Turpretī "On the set" 15. sērija "Stupid mirror" ("Stulbais spogulis"), kurā tika izmantoti daži šīs pašas sērijas "Spogulis" fragmenti, tika ieteikts tieši ar "jūtuba" algoritmu un viena mēneša laikā šo video bija noskatījušies 11 830 reižu, tas saņēmis 55 "patīk" un piesaistījis mūsu kanālam 30 jaunus abonentus. Bet pats pirmais testa video, ar kuru mācījos ievietot video "jūtubā", kad mūsu kanāls tika izveidots, piecarpus gadu laikā bija skatīts 45 532 reizes, 278 cilvēkiem tas paticis un 24 nolēmuši mūsu kanālu abonēt arī turpmāk. Arī šajā video kaza Ieva bada spoguli, tiesa gan, mazāku.

Arī laiks, lai pievērstu vietējās publikas uzmanību tam, ar ko mēs nodarbojamies "Laimīgo kolliju zemē ®", likās vispieņemamākais, jo tikko par mums TV3 parādīja veselus divus raidījumus "Es mīlu savu suni", bet mūsu uzticamās "Neatkarīgās Tukuma ziņas" publicēja lielu rakstu - Variebas šķūnī tapušās spēles suņiem novērtē pasaules mērogā.

Tiek piedāvātas speciālas datorprogrammas, lai analizētu video pievienošanu un skatījumus - kad pievienot, cikos pievienot, kādu nosaukumu tam dot, kādus atslēgvārdus izmantot utt. Tas viss tādēļ, lai "iztaptu" algoritmam. Ar analītiku nenodarbojos gan - atzīstos, jo analīze, aprēķināšana, loģisku secinājumu izdarīšana galīgi nav mans! Ņēmu vērā ieteikumus un pievienoju saviem video arī tik nīstos "heštegus", rūpīgi izvēlējos atslēgvārdus, taču ir skaidrs, ka mani centieni sasniegt popularitāti sociālajos tīklos un video platformās nav vainagojušies panākumiem. Pusotra mēneša ilgušais eksperiments ir noslēdzies un man bija pilnīgi skaidrs, ka vēlos vairāk laika izmantot "Fermas kolliju piedzīvojumu" filmēšanai un "Gudro kolliju laboratorijas ®" attīstīšanai, diemžēl iztiekot bez drona un citiem jauniem tehniskiem līdzekļiem, kuri tagad ir mājās katram otrajam.

Bet, kas attiecas uz sabiedrību, arvien vairāk attālinos no tās ne tikai fiziski, bet arī domās. Kas zina, varbūt vēl kļūšu par sociopātu vai pat īstu sociofobu! Labprāt izdzēstos arī no "FB", taču to nevaru darīt Lesijas dēļ...

.

Kā nekad nekļūt populāram internetā jeb "gājiens nr. 3"

.

Aizritēja vēl divas ziemas un divas vasaras...

2023. gadā "Kolliju kino ®" studija nosvinēja savu septiņu gadu pastāvēšanas jubileju un "Fermas kolliju piedzīvojumiem" nu jau ir 101 sērija. Par jubileju ieteicams izlasīt rakstu Septiņi gadi piedzīvojumu.

Pats tā īsti nesaprotu, vai jubileja bija pie vainas, vai kādi citi apstākļi mani ietekmēja, taču es cieši nolēmu vēlreiz "uzbrukt internetam".

Beidzot no "instagrammas" biju izdzēsies un atcerējos, ka sen sen atpakaļ, kad neveiksmīgi piedalījāmies labiedarbi.lv projektā un pēc tam ar rūgtumu sirdī uzrakstīju rakstu Gudriem suņiem stulbi saimnieki, - arī "tviterī" man ir savs konts. Varbūt pamēģināt pareklamēt "Fermas kolliju piedzīvojumus" tur?

.

.

Kolliju un veļasmašīnu karaļa Vecā Kollija "tvitera" profils.

.

Pamēģināju un sapratu, ka nekas mani negaida arī "čivinātavā", kuru pēc dažām dienām nez kāpēc jaunie īpašnieki pārsauca par "X". Ievietoju tur savus īso video seriālus - "Uzņemšanas laukumā" ("On the set") un "Pašgatavotas spēles suņiem, kazām un aitām" ("DIY games for dogs, goats & sheeps") un pavēroju, ka skatījumu skaits ir niecīgs - vidēji tie paši pārdesmit pie katra video. Arī ar "patīk" atzīmēm cilvēki neizcēlās, viena divas - ne vairāk. Atkal tā pati vecā lieta - ja man nav sekotāju, kas tad skatīsies video? Izmēģināju arī kādu interneta tiešsaistes lapu, caur kuru var piesaistīt kaut kādus sekotājus sev un piesekot citiem, taču atdeve no tā gandrīz nav pieminēšanas vērta - pusgada laikā man izdevās piesaistīt 46 sekotājus.

Nekas īpaši nav mainījies arī "jūtuba" kanālā. Vienīgais jauninājums - pēc vairākiem gadiem beidzot atļāvu komentēt savus video, taču ar to īpaši neviens neaizraujas un savstarpējas diskusijas nedzimst. Arī komentāru neatļaušana no analītiķu puses tiek norādīta kā liela kļūda, jo tieši skatītāju reakcija un atpakaļsaite ar autoriem liekot "jūtuba" algoritmam saprast, ka konkrētie video neatstāj skatītājus vienadzīgus, tie reaģē, tātad video ir "vērtīgi" un tos var ieteikt citiem. Vadoties pēc šīs loģikas, mani video visus ir atstājuši vienaldzīgus, jo savas domas skatītāji nav papūlējušies izteikt. Es, savukārt, vienmēr esmu vēlējies izvairīties no negatīviem komentāriem. Tad labāk lai to nav, nevis samierināties ar formulu - ja gribi, lai tevi skatās, atļauj sevi apd...!

Mūsu abonentu skaits 2023. gada 25. novembrī ir 412 un tas nemainīgi neaug jau vairāk par pusgadu, taču "Fermas kolliju piedzīvojumus" neskatās pat tik daudz. Šī gada pēdējo sēriju skatījumu skaits svārstās mazliet virs 20, tātad procentuāli pat no kanāla abonentiem katru sēriju noskatās vien 5%.

Vairs necenšos jaunās sērijas ievietot arī dažādās FB domubiedru grupās, jo manus ierakstus sāk ignorēt vai pat noraidīt grupu administratori, kaut gan neesmu pārkāpis noteikumus. Vienkārši ar savām bildēm un video mēs ļoti izceļamies uz citu kolliju īpašnieku fona, kuri šad tad kaut kā nobildē savus suņus, citiem mūsu ir "par daudz" un "par biežu".

Nolēmu FB izveidot īpašu interesentu grupu, lai veiktu visdažādākās aptaujas kolliju īpašnieku vidū. Vienā no tām pajautāju, cik bieži viņi skatās mūsu "Fermas kolliju piedzīvojumus"?

.

.

Tikai apmēram ceturtā daļa - 26 % - atbildēja, ka seriālu skatās regulāri, 68 % to dara "reizēm", bet dažiem tāds seriāls vispār neinteresē. Aptaujā gan piedalījās tikai 16 cilvēki no vairākiem tūkstošiem kolliju īpašnieku, kas apmeklē FB.

Lai jauno aptauju grupu "ColliePoll" popularizētu kolliju īpašnieku vidū, protams, sāku ar savu FB draugu aicināšanu pieteikties grupā, taču arī te saņēmu aizrādījumu un aizliegumu kādu laiku "veikt izmaiņas", jo "manas darbības neatbilda musu kopienas standartiem".

.

.

Izrādās, ka "pārāk bieža savu draugu aicināšana" pievienoties sevis izveidotām lietām tiek uzskatīta par nevēlamu uzbāšanos jeb "spamu". Dienā vairāk par 40 draugiem no saraksta uz grupu uzaicināt nevaru un, ņemot vērā, ka patlaban man ir ap 2600 draugu, viņu uzaicināšana man var aizņemt kādus divus mēnešus. Nolēmu ar to neaizrauties, jo skaidri redzams, ka arī šāda aptauju grupa cilvēkus interesē visai maz - nevienā no manis ierosinātajām aptaujām interesentu skaits nav sasniedzis pat simtu. Līdz ar to šādas aptaujas nevar uzskatīt par objektīvam. Grupā uz šodienu ir 128 dalībnieki un var secināt, ka no manis uzaicinātajiem tikai neliela daļa ir piekritusi mums pievienoties.

"Jūtuba" rekomendācijās jeb ieteikumos mēs tā arī neesam vairs parādījušies un pēc viņu izmantotā algoritma tas arī ir saprotams.

.

.

Lai gan mūsu kanālā jau ir skatāmi 234 video, tas neko nav spējis mainīt. Pat vēl vairāk - ja pieciem video ir maz skatījumu, tas procentuāli izskatās labāk, nekā, ja pāris simtiem ir niecīgs skatījumu skaits. Vēl svarīgi ir tā dēvētās "30 sekundes" - "jūtuba" algoritms skaita, cik daudz no skatītājiem ir "izturējuši" vismaz pirmās jūsu video 30 sekundes, tad ar interesi skatījušies tālāk vai arī izslēguši video. Redzu, ka daudzas mūsu seriāla sērijas līdz 30 sekundēm pat netiek. Tas vēl vairāk pazemina kanāla reitingu.

Par iespēju nopelnīt un "monetizāciju" vispār lieki runāt, šīs prasības laika gaitā ir tikai augušas.

.

.

Lai varētu iekasēt naudu no reklāmdevējiem un paturēt 70% sev, minimālās prasības ir 1000 kanāla abonentu un 4000 publisko skatīšanās stundu pēdējā gada laikā. Bildē augstāk labi redzams, cik tālu mēs atbilstam izvirzītajām prasībām šodien. Ņemot vērā abonentu pieauguma tempu, būtu vajadzīgi vēl kādi 20 gadi, lai sasniegtu to, bet 4000 skatījumu stundas gada laikā ir tik tālas kā Varieba no Mēness.

.

.

Pirms mest pie malas cenšanos piesaistīt skatītājus nolēmu vēlreiz "izmēģināt laimi" "tiktokā", tikai šoreiz izdomāju, ka jaunizveidotajā kanālā "Hosento's farm" ievietošu patiešām ļoti īsus video un tikai ar Hosento, tā teikt, viņam pašam savs tagad būs savs personīgais kanāls. Paspēju ielikt divus fragmentus - "Hosento fermas" plānoto ievadu kopā ar rotaļu figūriņām un Hertu, kā arī īsu video, kurā mūsu seriāla galvenais aktieris ir novārtījies netīrs un par to nokaunējies. Nebija vēl pagājušas pat diennakts, kad saņēmu "tiktoka" paziņojumu, kurā sacīts, ka esmu pārkāpis vairākas lietas un mana darbība apturēta uz 24 stundām. Bija pazudusi arī mana profila bilde, kurā mēs abi ar Hosi sēžam uz vecā mopēda.

.

.

Par ko? Kāpēc? Kas vainas abiem Hosento video? Un mūsu bildei? Centos, taču tas izrādījās nenoskaidrojams. Sapratu tikai to, ka patiešām reiz jāmet pie malas šī bezjēdzīga māžošanās internetā, cenšoties iegūt skatītājus. Nekas cits  neatliek, kā turpināt veidot video tikai priekš sevis. Mums vienkārši nav lemts, ka mūs skatās! Sevišķi laikā, kad cilvēkus interesē, nevis tas, kas mūsu kanālā redzams, bet gan tas, cik miljoni mūs abonē. To vairākkārt man jautājuši cilvēki, kuriem esmu bildis, ka mūsu neparastos piedzīvojumus var noskatīties "jūtubā".

No soctīklu "speciālistu" puses daudzkārt izskan arī ieteikums, ka pirmos tūkstošus sekotāju, skatītāju un komentētāju var un vajag iegūt, izmantojot speciālus interneta servisus, kas to nodrošina par maksu, taču arī tas manā gadījumā neder, jo man nav līdzekļu, lai "pirktu" sev skatītājus. Kad pirmie tūkstoši esot, tad jau viss "aizejot" kā smērēts...

Nobeigumā, pēdējo reizi ielūkojoties "jūtuba" kanāla skatījumu statistikas lapā, gribu nopublicēt skatītāko "Fermas kolliju piedzīvojumu" sēriju TOP 10 (pēdējā kolonnā norādīts skatījumu skaits):

.

  TOP 10
.
1.

64. sērija "Traktors 3: Elektrospēks" (2022) "Tractor 3: Electric power"

1303


2.

61. sērija "Lielā veļas diena 4: Uz slēpēm" (2022) "Great laundry day 4: On skis"

456


3.

47. sērija "Magnitonc" (2021) "Reel-to-reel tape recorder"

381


4.

31. sērija "Traktors" (2020) "Tractor"

326


5.

79. sērija "Hosento pacietība" (2023) "Hosento's patience"

252


6.

37. sērija "Purva āzis" (2020) "Swamp goat"

230


7.

32. sērija "Televizors" (2020) "TV set"

=

224


8.

62. sērija "Pavasaris 2: Uz soliņa" (2022) "The springtime 2: On the bench"

216


9.

78. sērija "Lociņš iet makšķerēt" (2022) "Locins goes fishing"

210


10.

74. sērija "Robotkaza" (2022) "Go robot goat!"

209


.

Skaidrojumi

.

Pirmās vietas ieguvējai - sērijai "Traktors 3: Elektrospēks" tik daudzo skatījumu skaits (daudzo - mūsu gadījumā, protams!) ir izskaidrojams ar interviju portālā "Jauns.lv" - No vecām grabažām uzbūvē unikālu traktoru, ar ko suņi var pārvadāt kravas.

Otrās vietas ieguvēju - sēriju "Lielā veļas diena 4: Uz slēpēm" tik skatāmu padarīja publikācija reģionālajā laikrakstā "Neatkarīgās Tukuma ziņas" - Sveiciens olimpiešiem no "Laimīgo kolliju zemes"!

Un visbeidzot jāsaprot, ka skatījumu skaits nebūt nenozīmē, ka šīs sērijas skatītājiem ir arī patikušas...

Ja vēlaties uzzināt pa mūsu negatīvo pieredzi, mēģinot piedalīties dažādos pūļa finansēšanas projektos, izlasiet manu rakstu Gudriem suņiem stulbi saimnieki.

Nu viss ir pasacīts, miers mājās!

.

  Ieteicams izlasīt arī
.  

» Gudriem suņiem stulbi saimnieki
   

 

.

.

0

 


 
 
 
 

2000-2023 © Kolliju portāls. Visas tiesības patur autors.

0